۷ فروردین ۱۴۰۳

استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن با پوشش رسانه‌ای قوی

استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن با پوشش رسانه‌ای قوی
حضور و همراهی رسانه در انعکاس و جریان‌سازی فعالیت‌های دینی مذهبی بر کسی پوشیده نیست، نمونه‌اش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از مدت‌ها قبلِ برپایی، با همراهی و جریان‌سازی رسانه‌ای نوید گشایش و فعالیت را به علاقمندان می‌دهد.

حبه گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌الملی قرآن کریم، ضور و همراهی رسانه در انعکاس و جریان‌سازی فعالیت‌های دینی مذهبی بر کسی پوشیده نیست، نمونه‌اش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از مدت‌ها قبلِ برپایی، با همراهی و جریان‌سازی رسانه‌ای نوید گشایش و فعالیت را به علاقمندان می‌دهد. از این رو، در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز همچون دوره‌های گذشته یکی از بخش‌های اصلی «رسانه و ارتباطات» است که در محور‌های مختلف تلاش دارد پای افراد بیشتری را به تفرجگاه رمضان باز کند.

محمدحسین محمدزاده، مدیر بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه قرآن درباره محور‌های این بخش، می‌گوید: یکی از محور‌های بخش مربوط به ستاد خبری است که با حضور عکاسان و خبرنگاران و با تهیه و انتشار گزارش‌های خبری و تصویری، پوشش رویداد‌ها و نشست‌ها، گفتگو با شخصیت‌های بازدیدکننده و پرداخت به متن و حاشیه‌های نمایشگاه، توانسته جریان‌سازی مطلوبی داشته باشد و روزانه ده‌ها تولید قابل انعکاس در دیگر رسانه‌ها دارد.

وی ادامه می‌دهد: محور دوم فعالیت بخش مربوط به فضای مجازی متشکل از گروه شش نفره است که انتشار تصاویر، فیلم‌ها و اخبار نمایشگاه در فضای مجازی اعم از پیام رسان‌ها داخلی و خارجی را بر عهده دارند.

محمدزاده در ادامه بیان می‌کند: گروه گرافیک نیز طراحی هویت بصری و پوستر و مجموعه بنر‌ها و اطلاع‌رسانی تصویری نمایشگاه را انجام می‌دهد و شش پوستر اصلی و ۳۰ پوستر مفهومی با الهام از شعار نمایشگاه یعنی «می خوانمت»(برداشت از ۳۰ آیه قرآن) را تصویرسازی کرده است که در جای جای نمایشگاه چشم‌نوازی می‌کند.

وی اجرای پویش ملی‌مردمی «حافظ شو» در دو بخش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال را دیگر محور فعالیت بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه قرآن معرفی و تصریح می‌کند: برای اجرای پویش ۱۰ میز حفظ در نمایشگه تعبیه شده و روزانه بالغ بر دو هزار هدیه به کودکان شرکت‌کننده طرح اعطا می‌شود.

محمدزاده می‌افزاید: همچنین، گروه تصویربرداری و ساخت فیلم و کلیپ نیز ذیل بخش، ۳۰ کلیپ دو تا چهار دقیقه‌ای از کارویژه‌های نمایشگاه را تولید کرده و مستندسازی از فعالیت‌های نمایشگاه را هم انجام می‌دهد، پخش زنده نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی نمایشگاه هم با این گروه است.

مدیر بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، می‌گوید: علاوه بر این، استودیوی پخش زنده نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فعالیت‌های متنوع نمایشگاه قرآن را از تلوبیون نماقرآن پخش می‌کند؛ ارتباط زنده با شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، افق و دیگر شبکه‌های سیما به منظور پخش زنده نیز در این استودیو انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور خبرگزاری‌های ایکنا و شبستان و نیز رادیو قرآن در بخش رسانه و ارتباطات، خاطرنشان می‌کند: استقبال بالایی که در روز‌های نخست برپایی از نمایشگاه به عمل آمده نشان می‌دهد که فعالیت‌های رسانه‌ای مؤثر و موفق بوده و توانسته پیام دعوت را به گوش عموم مخاطبان برساند.

تعداد بازدید : ۲۱۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر