۹ فروردین ۱۴۰۳

4 مسیر خلاقانه و دانش‌بنیان در بخش کاروان علم نمایشگاه قرآن

4 مسیر خلاقانه و دانش‌بنیان در بخش کاروان علم نمایشگاه قرآن
شرکت تحقیقاتی «کاروان علم» با تولید محصولات خلاق و دانش بنیان شرکت کلان طرح بالقرآن را در قالب 4 مسیر «مسیر تخصصی قرآن»، «علم و اعجاز قرآن»، «هنر قرآنی» و «فرهنگ و تمدن قرآنی» طراحی کرده است.

شرکت تحقیقاتی «کاروان علم» با تولید محصولات خلاق و دانش بنیان در بخش هوش مصنوعی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم حضور پیدا کرده است. این شرکت کلان طرح بالقرآن را در قالب 4 مسیر «مسیر تخصصی قرآن»، «علم و اعجاز قرآن»، «هنر قرآنی» و «فرهنگ و تمدن قرآنی» طراحی کرده که در سایت www.belquran.com قابل دسترس است. محصولات نرم افزاری این شرکت شامل موارد ذیل است: 1. طراحی پایگاه داده جامع پیکره قرآنی (لسان قرآن) :همه عناوین کلی و جزئی ذیل علوم اشتقاق، صرف، نحو، بلاغت، علوم قرآن، مفردات، خطابات، ضمایر و مراجع آن، جایگاه‌ها، محدوده‌ها و آمارها، برای تمامی واژگان، ترکیبات، جملات، عبارات، آیات، سیاق‌ها، سوره‌ها، حزب‌ها و جزء‌های قرآنی استخراج و تدوین شده است. شبکه این داده‌ها در بیش از 200 میلیون فیلد اطلاعات تولید پایگاه داده جامع پیکره قرآنی شده‌اند.

2. طراحی پایگاه داده جامع منابع قرآنی و اسلامی :مجموعه کامل و پردازش شده متون روایات (بیش از 200 عنوان کتاب)، تفاسیر (بیش از 150عنوان تفسیر)، ادعیه و بیش از 10 هزار جلد کتاب مذهبی با قابلیت‌های ویژه دسترسی و تحلیل داده و مجموعه کاملی از قرائت های قاریان قرآن و ادعیه با تدوین‌ها و تنظیمات هماهنگی بین متن و صوت.

3. جامع‌ترین API های داده‌های قرآنی و اسلامی :به منظور تسهیل در استفاده از داده‌های قرآنی و اسلامی در بسترهای نرم‌افزاری و فضای مجازی،API های لازم جهت دسترسی گروه‌ها، مراکز مختلف و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به کلیه عناوین داده‌های پایگاه داده ایجاد شده است.

4. نرم افزار تخصصی مفسریار و محقق یار بالقرآن : www.app.belquran.com در این نرم‌افزار قابلیت دسترسی به آیات، جملات و واژگان قرآنی در ذیل تمامی عناوین زبان قرآن (اشتقاق، صرف، نحو، بلاغت) ، علوم قرآن، شبکه روابط واژگان در لغت‌نامه‌ها، شبکه روابط آیات در تفاسیر و سایر عناوین داده‌های پایگاه داده ایجاد شده است. از جمله ابزارها و فرم‌های این نرم‌افزار عبارتند از فرم جستجو و کشف آیات، فرم تحلیل مفاهیم، فرم تحلیل روابط آیات، فرم تحلیل روابط لغوی، فرم تحلیل آماری، فرم‌های مشابه‌یابی، فرم‌های میز کارهای معناشناسی، تفسیر، ترجمه و .... چشم انداز این نرم افزار طراحی دستیار هوشمند مفسر و محقق قرآنی است.

5. نرم افزار موبایل منادی بالقرآن : www.monadi.belquran.com به منظور ارتقاء و توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح عموم، نرم‌افزار موبایل منادی بالقرآن با 3 رویکرد «ارائه محتوای جامع»، «برنامه‌ریزی مطالعه قرآن و سایر متون» و «بسترهای تعامل جمعی و محفل‌های مجازی قرآنی» طراحی شده است. از جمله اهداف طراحی این نرم افزار، طراحی «پیام رسان هوشمند قرآنی و دینی» است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱۰۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر