۹ فروردین ۱۴۰۳

موسوی بلده: قرآن خیلی از قاریان را لعنت می‌کند

موسوی بلده: قرآن خیلی از قاریان را لعنت می‌کند
یک قاری قرآن گفت: در مجالس به قاری می‌گوییم قرآن بخوان تا سخنران اصلی بیاید. اما در کشورهای دیگر به سخنران می‌گویند صحبت کن تا قاری بیاید. تلاوت قرآن در کشور ائمه چرا باید جزو فروعی باشد که حداکثر زینت المجالس باشد؟

جشن بیست و یکمین سالروز تولد خبرگزاری ایکنا در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد. سیدمحسن موسوی بلده قاری قرآن و نویسنده کتاب حلیة القرآن در این مراسم گفت: همین افتخار برای ایران اسلامی بس است که بزرگ‌ترین خبرگزاری قرآنی جهان اسلام در کشور ما است. او سپس تأکید کرد: تلاوت قرآن بحث بسیار استراتژیکی است که پایه دین ما را تشکیل می‌دهد.

موسوی بلده اظهار داشت: در مجالس به قاری می‌گوییم قرآن بخوان تا سخنران اصلی بیاید. اما در کشورهای دیگر به سخنران می‌گویند صحبت کن تا قاری بیاید. تلاوت قرآن در کشور ائمه چرا باید جزو فروعی باشد که حداکثر زینت المجالس باشد؟

 این قاری بیان کرد: خیلی از قاریان هستند که قرآن آن‌ها را لعنت می‌کند.

او با ذکر سؤال «چه کسانی سیره، زندگی، فقه، فرهنگ و ... ائمه را به ما منتقل کرد؟» به آن پاسخ داد و گفت: علمای ما این کار را کردند. آن‌ها واسطه بین ائمه علیهم السلام و مردم شیعه بودند.

موسوی بلده ادامه داد: ائمه ما حداقل ۳ برابر بهترین شیعیانشان قرآن خواندند. امام صادق علیه السلام به شاگرد درجه یک خود گفتند: «در طول ماه‌های سال سعی کنید ماهی یک بار قرآن را دوره کنید. ما ائمه ماهی ۳ بار دوره می‌کنیم. در ماه رمضان شما شیعیان ۳ بار ختم قرآن کنید، ما ائمه هر ۳ روز یکبار ختم قرآن می‌کنیم.»

این قاری قرآن افزود: حوزه‌های علمیه باید فرهنگ قرآن خواندن را به ما منتقل کنند؛ همان طور که فرهنگ نماز خواندن، محبت به اهل بیت علیهم السلام و ... را به ما منتقل کردند. کی می‌شود که حوزه‌های علمیه ما بگویند شرط ورود طلبه‌ها به حوزه‌ها یاد گرفتن قرآن است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۷۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر