۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

طرح تربیتی امین طرحی برای آموزش قرآن برای تمام اقشار جامعه

طرح تربیتی امین طرحی برای آموزش قرآن برای تمام اقشار جامعه
حجت‌الاسلام ملانوری گفت: حوزه علمیه در طرح تربیتی امین طلبه‌ها را به مدارس می‌فرستد و در آنجا با کودکان کار تربیتی انجام می‌دهند، که محور طرح تربیتی امین قرآن و اهل بیت (ع) است.
به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره نقش نمایشگاه در ترویج قرآن در کودکان و نوجوانان گفت: در ابتدا باید به همه کسانی که نمایشگاه قرآن را توسعه دادند تبریک گفت؛ چراکه با این حجم از جمعیت مردم مواجه شدیم. حجت‌الاسلام ملانوری ادامه داد: آدمی هرچه در کودکی می‌بیند برایش اثرگذار است. اینکه الان کودکان، نوجوانان و جوانان به نمایشگاه قرآن می‌آیند و آثار قرآنی را می‌بینند، قطعاً بر آن‌ها اثرگذار است و آن‌ها را علاقه‌مند می‌کند تا قرآن را حفظ کنند. قطعاً نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌تواند الگوها را به بچه‌ها را معرفی کند. معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در پاسخ به این سوال که اگرچه برنامه‌هایی مانند «محفل» توانست در حوزه‌های قرآنی تاثیرگذار باشد، ولی باز همان برنامه توانست قشر مقید جامعه را درگیر خود کند، نه تمام مردم را توضیح داد: ما باید برای قشرهای مختلف جامعه برنامه داشته باشیم. یکی از مکان‌هایی که تمام اقشار جامعه به آن مراجعه می‌کنند مدرسه است. اگر برنامه‌های قرآنی را به مدارس ببریم، می‌توانیم بر تمام اقشار اثر بگذاریم. الان یکی از طرح‌هایی که حوزه علمیه در مدارس دارد، طرح تربیتی امین است. در این طرح حوزه علمیه طلبه‌ها را به مدارس می‌فرستد و در آنجا با کودکان کار تربیتی انجام می‌دهند، که محور طرح تربیتی امین قرآن و اهل بیت (ع) است.
تعداد بازدید : ۹۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر