۹ فروردین ۱۴۰۳

حل مشکلات با فعال کردن بُعد معنوی در مرکز مشاوره ظهیر

حل مشکلات با فعال کردن بُعد معنوی در مرکز مشاوره ظهیر
د میلاد اوصیا، مدیر مرکز مشاوره ظهیر (جهاد دانشگاهی) در غرفه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم دانشگاهیان گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور متشکل از ۸ مرکز است که از این بین ۷ مرکز در این دوره نمایشگاه درحال فعالیت است، یکی از این مراکز خبرگزاری ایکنا می‌باشد که به صورت جداگانه و در بخش رسانه‌های نمایشگاه درحال فعالیت است.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم،  سید میلاد اوصیا، مدیر مرکز مشاوره ظهیر (جهاد دانشگاهی) در غرفه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم دانشگاهیان گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور متشکل از ۸ مرکز است که از این بین ۷ مرکز در این دوره نمایشگاه درحال فعالیت است، یکی از این مراکز خبرگزاری ایکنا می‌باشد که به صورت جداگانه و در بخش رسانه‌های نمایشگاه درحال فعالیت است.

وی افزود: در این مجموعه براساس خطوط کلی که سازمان قرآنی دانشگاهیان خود را متعهد به آن می‌داند با رویکردی متفاوت در نمایشگاه خدمات خود را ارائه می‌دهیم. اوصیا گفت: در کنار مدل‌های مختلف روان‌شناسی، رویکردی تحت عنوان «درمان معنوی خداسو» توسط دکتر مسعود جان‌بزرگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که مبدع آن بودند، در نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این رویکرد در عرصه بین‌المللی به طور کامل شناخته شده است و همانطور که از نام این رویکرد هم مشخص است یکی از ویژگی‌های مهم این رویکرد این است که به دنبال این است که مشکلات را با فعال کردن بُعد معنوی در انسان حل نماید و شاید برای شما جالب باشد که با اینکه رویکردهای مختلف و متنوعی در مشاوره وجود دارد به عنوان مثال در مواردی مشکلات را بر اساس بررسی خاطرات کودکی حل می‌نمایند، در بعضی دیگر بر ساس رابطه با اشخاص به حل مشکل پرداخته می‌شود، در روانشناسی فعلی یا همان روانشناسی غربی عملاً بُعد معنوی پذیرفته شده است اما این مسئله را در کنار دیگر روش‌های درمانی قرار می‌دهند.

مدیر مرکز مشاوره ظهیر با بیان اینکه بُعد معنوی دارای اصالت است که سایر ابعاد را هم در بر می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه تا اینجا با استقبال خوبی از طرف مراجعه‌کنندگان مواجه شدیم و بسیاری از مردم علاقمند به شناخت این نوع درمان هستند.

اوصیا گفت: در آخرین آمارها بیشترین سوالات و مراجعات در خصوص درمان خشم، رابطه با نوجوانان، روابط بین زوجین مطرح شده است، که تلاش شده با توجه به فضای نمایشگاه و حجم مراجعات زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جهت پاسخ به سوالات و مشاوره اختصاص داده شود. علاوه‌براین از طریق سایت خبرگزاری ایکنا هم سوالات مردم در حوزه‌های مختلف به دست ما رسیده است که با حضور دکتر جان‌بزرگی به سوالات پاسخ داده می‌شود.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

تعداد بازدید : ۱۱۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر