۱۱ فروردین ۱۴۰۳

از مدیر چاپخانه «صداقت» به عنوان خادم قرآن کریم تجلیل شد

از مدیر چاپخانه «صداقت»  به عنوان خادم قرآن کریم تجلیل شد
یکی از افرادی که در همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در حوزه نشر و رسانه از او تجلیل شد، اسحاق ابراهیمی فعال برجسته حوزه چاپ و صحافی قرآن کریم، بود که مدیر چاپخانه خصوصی «صداقت» است.

بیست و نهمین دوره همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم بعدازظهر امروز با حضور سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار و طی آن از ۱۵ خادم برگزیده قرآن کریم تجلیل شد. یکی از افرادی که در همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در حوزه نشر و رسانه از او تجلیل شد، اسحاق ابراهیمی فعال برجسته حوزه چاپ و صحافی قرآن کریم، بود.

ابراهیمی که مدیر صحافی «صداقت» است، می‌گوید: ملک ما شخصی بوده و چند سالی است که بیشتر کار چاپ و صحافی قرآن انجام می‌دهیم. بیشتر هم صحافی می‌کنیم تا چاپ.

این ناشر با بیان اینکه از سال 1344 کار صحافی را آغاز کرده، توضیح می‌دهد: از سال 1360 وارد چاپخانه تخصصی سپاه شدم و سال 1369 از آن خارج و سپس کارمان را گسترش دادیم.

در سایت اینترنتی این چاپخانه نوشته شده است: «واحد تخصصی صحافی صداقت با قبول سفارش جلدسازی و صحافی شومیز، مفتولی و قرآن‌های کیفی موفق شد تا در سال 1376 با ایجاد تغییرات، گسترش محیط کارگاه و افزودن ماشین‌آلات و دستگاه‌های روز دنیا به واحدی صنعتی تبدیل شود که کمیت و کیفیت را ارتقا داده و اعتماد مشتریان، ناشران و مجریان امور تبلیغاتی در بخش خصوصی و دولتی را جلب کند.

در حال حاضر این واحد صنعتی به پشتوانه تجربه‌ای حدود نیم قرن و با اتکا به سرعت و دقت دستگاه‌های پیشرفته، نیروهای متخصص ماهر و جوان و نظارت مدیریتی مجرب، می‌تواند انواع سفارشات را در زمینه جلدسازی و صحافی کتاب بپذیرد. اکنون صحافی صداقت امکان آن را دارد که سفارش جلد سخت با روکش گالینگور یا سلفونی را با حک طلا کوب و داغ کوب به میزان روزانه 5 هزار جلد قبول کند.

صحافی صداقت مجهز به سه دستگاه ورق تاکن اتوماتیک، یک دستگاه آستر چسبان اتوماتیک، ترتیب‌کن اتوماتیک، 2 دستگاه ته‌دوزی اتوماتیک، چسب کشی، برش 3 طرف‌بر، گوشه گردکن کتاب، 3 دستگاه طلا کوب و خط کامل تو جلدگذار به همراه پرس و ناخنی است.»

ابراهیمی شرح می‌دهد: «در سال‌های گذشته حدود 90 درصد تولیدات ما قرآن بوده که شاید بتوان تعداد آن‌ها را تا 2 میلیون جلد تخمین زد.» سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۲۲۲

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر