۱۴ فروردین ۱۴۰۳

بازوی مردمی نمایشگاه

بازوی مردمی نمایشگاه
اگرچه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهادی دولتی برگزار می‌شود اما رویکرد مردمی خود را حفظ کرده و به طرق مختلف کوشیده رنگ و وجه مردمی داشته باشد؛ اختصاص بخشی مستقل به مؤسسات مردم‌نهاد در این نمایشگاه در راستای همین تلاش بوده و در طول ادوار مختلف توانسته اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم،  اگرچه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهادی دولتی برگزار می‌شود اما رویکرد مردمی خود را حفظ کرده و به طرق مختلف کوشیده رنگ و وجه مردمی داشته باشد؛ اختصاص بخشی مستقل به مؤسسات مردم‌نهاد در این نمایشگاه در راستای همین تلاش بوده و در طول ادوار مختلف توانسته اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

حسن محمدی، مدیر بخش مؤسسات مردم‌نهاد با اشاره به حضور فعال این مؤسسات در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، می‌گوید: بالغ بر ۷۹ مؤسسه در فراخوان حضور نمایشگاه شرکت کردند اما درنهایت به تناسب فضا و شرایط، ۳۲ مؤسسه از سراسر ایران و حتی کشور عراق، در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

وی ادامه می‌دهد: راه‌اندازی کافه گفتگو، برگزاری نشست‌های تخصصی، برپایی موکب توزیع چای عراقی، برگزاری مسابقات مختلف به ویژه با محور پویش «حافظ شو»، توجه ویژه به تدبر قرآن، ترویج فرهنگ خیریه در ساخت مؤسسات قرآنی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در غرفه «واجب فراموش‌شده»، تدارک خاص برای کودکان در مکتب القرآن و رونمایی از آثار مؤسسات ازجمله برنامه‌های بخش است که توانسته بازدیدکنندگان از اقشار مختلف را جذب و همراه کند. به گفته وی عتبه حسینیه، خیریه مسجدسازان، ستاد اقامه نماز کشور، دارالقرآن خانه کارگر و مؤسسات رضوان، اسوه، علمی فرهنگی کتاب دانه، گام دوم انقلاب، حضرت امام باقر(ع)، آیت‌الله سیستانی، رستگاران، سلاله طیبه، موعود(عج)، جامعه الزهرا(س)، جامعه قاریان، شمیم جنات، تدبر، ترجمان وحی، انصار، بصائر، نور مبین، دارالسلام، مکتب القرآن، قرآن پژوهان، کیهان، بیت الزهرا(س)، کانون علم و دین، ۱۴ ستاره بنی هاشم مؤسسات مردم‌نهاد شرکت‌کننده در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستند.

او ادامه داد: کافه گفتگو که فضایی شبیه به کافی‌شاپ‌های معمول را در بخش به راه انداخته از جاذبه‌های این بخش در نمایشگاه سی و یکم است که با استقبال نسل جوان مواجه شده و فضای حضور و گفتگو را برای آنها مهیاتر از قبل کرده است. موکب توزیع چای عراقی هم با تداعی مواکب مرسوم ایام اربعین حال و هوای بخش موسسات مردم‌نهاد را خاص‌تر از همیشه کرده و به بخش جلوه مردمی بخشیده است و توانسته آن جلوه‌های عشق و ارادت مردمی در اربعین را تا حدودی به نمایشگاه بیاورد.

محمدی تصریح می‌کند: بخش مؤسسات مردم‌نهاد در بررسی مشکلات و موانع این مؤسسات و ترغیب علاقمندان به فعالیت در این عرصه نیز ورود کرده و توانسته منشأ آثار باشد.

تعداد بازدید : ۲۰۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر